Oktober

En tillbakablick till oktober och allt som gjordes då. När man fortfarande kunde gå på utställning, på bio, ta en öl med några vänner, gå ut och äta eller bara sitta ute och äta lunch och fika. Ja, men ni vet ju. Slår mig nu när jag skriver mig tillbaka hur mycket som tagits ifrån oss under en kort tid.

I början av oktober hade jag fortfarande kurs i metall. Så mycket jag hann göra och lära på dom 18dagarna. Att vi fick banka och löda, smälta och gjuta silver. Wow. Hoppas på att få tillfälle att gå tillbaka till den verkstaden snart för att smälta och gjuta lite silvergranulat. Är tydligen högt tryck då metallarna vill vara där hela tiden och vi numera är begränsade till 8pers i taget i alla verkstäder.

Sen hade jag vävning där vi fick göra små kamratporträtt i form av bildvävar med hjälp av ramar och sedan en större riktig väv i vävstol där jag valde att göra en sjal/stor halsduk i merinoull med mönstret gåsöga, med hel del lustiga vävfel (eller synfel som min lärare så finurligt kallade det).

Hade ett sista stort häng där en stor del av klassen kom och myste och snackade här hemma. Längtar efter att kunna ha sånt igen med gott samvete! 

En guldpalm har flyttat in hos oss med namnet Pavel. Hoppas vi kan lyckad hålla honom vid liv.

Har köpt en svindyr padda med tangentbord och penna för att kunna komma in mer i det grafiska och digitala skapartänket och jag är så nöjd! Är nu alltså i skuld till min mor i ett halvår(:

Annars vart det att göra sånt som känns trevligt för att förgylla coronavardagen. Äta gott, pyssla hemma, njuta av dom gula bladen på lönnen utanför fönstret in i det sista, ta promenader osv osv. Fick äntligen ge Marinas bebis sockorna jag stickade i slutet av sommaren och dom satt så fint på hans små fossingar!

(null)     

(null) 

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null) 

(null) 

(null)         

(null)


(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)     

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)    

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)   

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Klassen<3

(null)
Det blev så trevligt att jag fick kasta ut dom tillslut pga skulle upp och jobba!

(null)
Ändå ganska fräsch på jobbet sådär dagen efter att ha sovit alldeles för få timmar efter drinkkväll hos oss med klassen.

(null)
Såg en fantastisk italiensk film på bio rio från 1988. Chinema Paradiso. Ny favoritfilm! Tips tips tips! Efteråt blev det en stor fet middag på La Neta

(null) 

(null)
Bra bilder på bullar

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)     

(null)

(null) 

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0