I mars

Det var på tiden att jag gick igenom mina alldeles för många bilder från mars och satte ihop ett blogginlägg kanske?

I mars klippte jag uppklippt för första gången i mitt liv. Trivs toppenbra! Trevligt att ha en frisyr och något som händer runt ansiktet. Också fint att ha fjongar hängandes när man sätter upp håret lite slarvigt med en klämma! -en så bra grej jag börjat använda. Fjongarna sticker dock ut lite galet när jag har mössa, känner mig typ som en mangakaraktär då, men sånt får man leva med. Snart är möss-säsongen över! 

Åt massa korv och annat rätt så nyttigt, vilket matflyt jag hade då. Fyllde på mitt reglerad som sinat med te från kränku 
 
Sybehöret har tagit över och jag sydde mig och en klasskamrat en vändbar sommarhatt i klassiskt franskt gardintyg (toile de jouy) och fick även hjälp att mönsterpassa mig en mönstrad skjorta. <3   Massproducerade även handdukar med mitt bergtryck, och planer att sy många glada lätta sommarplagg framöver. Har planerat en chick-bonde outfit och elegant-geisha inspirerade look till sommaren. 

I skolan kämpade jag på med materialet trä och abstrakta flummiga uppgifter. Pavels kruka blev klar den satt till min stora förvåning och glädje som en smäck! Han är så fin i skräddarsydda skrud.

(null)

Brainstorm i början av processen till uppgiften för ansökningsprovet. Har jobbat på detta ett bra tag nu. Så skönt att börja i tid! Har jag lärt mig det nu tro?

(null)

Fått uppknivmagnet i köket! Nu kan vi flasha Lucas snygga knivar 

(null)

Complettossss

(null)



(null)

Objektet som skulle omvandlas. Första träuppgiften

(null)

Ett huvud

(null)

Farlig maskin 1

(null)

farlig maskin 2

(null)

En födelsedagspresent jag fick göra!!

(null)

Var och tryckte en hel dag med några fran klassen! Kul att få maxa mitt textiltryck!

(null)

(null)

(null)

Tog min kappa på tur när jag skulle köpa det mönstrade tyget på tygverket

(null)

Klämde på fina linnetyger

(null)

En annan födelsedagspresent

(null)

Nya fräscha vita skor som jag skitat ner snabbt

(null)

(null)

Tyget!

(null)

Vart en liten duk av mitt första textiltryck praktisk att spilla på

(null)

(null)

Post från jurist i USA ft. Tältprojekt i bakrunden 

(null)

(null)

(null)

Extrem snöstorm som jag vandrade i till färgaffären

(null)

(null)

Hittade äntligen en perfekt färg till ramen på denna bild som kommit upp på väggen

(null)

Fotade are ten new lina

(null)

(null)

(null)

Planterade on mammas sticklingar I handgjord kruka 

(null)

(null)

Mera arbetsprover 

(null)

0.0

(null)

Tack! Trots att du var så trött så hjälpte du mig massor<3

(null)

Förlåt men mönsterpssningarna??!!

(null)

(null)

(null)

Varför tror jag alltid att jag blir snyggare med en hand i fejset?

(null)

(null)

(null)

Dagen före långt men shletet 

(null)

Nyklippt fönat ovant fluff 

(null)

Hittade hem i denna frisyr snabbt

(null)


(null)

Fick denna gratis när jag köpte en fikus till min fin-kruka. Blev typ gladare för den

(null)

(null)

Camoflerade en ful flaska som ofta står framme i köket i skolan

(null)

(null)

Så mycket kärlek denna månad

(null)

Sydde och gjorde gnocchi med en fin skara från skolan

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

Vegetarisk svensk husman

(null)

Sista semlan med the gang

(null)     

På plats

(null)

(null)

Hennes är röd o blå min är grön o blå

(null)

På lunch med lilla familjen vad trevligt 

(null)

(null)

<3

(null)

(null)

(null)


(null)

Nytt underbart grönt plyschsett sponsrat av mamma

(null)

(null)

(null)


(null)

Började sista måleri/teckningskursen med kroki med Savannah kul att se lite mera framsteg ändå!

(null)

(null)

(null)

Fräscha blad! Stoltheten är stor

(null)

(null)

Sist men inte minst har jag fått upp något stort på väggen! Så nu behöver mamma inte komma och klaga på att det ser ut som ett kontor hos mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0