-

Femtio procent av mig visste att det inte gick mera. Att vi drog åt för olika håll. Att de där sakerna som jag låtsats inte var så viktiga för mig egentligen var det. Att du aldrig skulle kunna älska mig på det sättet som jag behövde för att det skulle gå. Att jag kanske till och med blivit en sämre version av mig själv efter vår tid tillsammans.

Men femtio procent av mig ville så gärna att vi skulle kunna lösa det. Få det att funka och börja älska varandra så där som vi gjorde där i början. Att dina ögon skulle börja glittra sådär som det gjorde varje gång när du kollade på mig.

Men det var mer än femtio procent i dig som inte ville mer.

Så det tog slut. Jag hade inget val mera. Inget att göra. Helvete. Det var för utslitet och utnött. Vi var ett gammalt favoritplagg som blivit så trasigt att det bara inte gick att ha mera.

Och hur mycket jag än låtsas att allt var ditt fel på grund av att det inte känndes som om du såg en framtid tillsammans så hade jag också gett upp. För länge sedan. Min vilja att försöka lappa och laga det där favoritplagget tog slut där någon gång sakta men säkert.

Jag hoppas att jag någon dag kommer kunna älska någon sådär som jag gjort med dig. Att jag den gången kan hitta någon som vågar satsa på riktigt på mig.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback