Inte bara stickning

Har inte bara fått upp lusten för att sticka utan även för att sy vilket känns så kul! 

Men. Eftersom min overlock har bestämt sig för att det inte går att göra fina sömmar, alltså att den måste in på lagning så får jag ta och lägga alla mina trikåprojekt åt sidan och hänga lite med min fina Singer. Har sytt en sovorm till Joels kurskamrat som ska få en bebis nu i februari och shit vad lyckat det blev! Den passar perfekt in i deras gråskaliga rum! Man skulle nästan kunna tro att jag varit där och sett det innan, Men nope. Gick bara på magkänsla.  Såg det hela lite som ett projekt för att ha bättre koll på jobbet eftersom det är sjukt många som gör babynests och sovormar. Plus vi har så mycket fina babytyger. Man vill ju inget hälldre än att sy barngrejer.

Nästa projekt blir att sy en kappa i det fantastiska petrolfägade ulltyget som jag blev kär i första dagen på jobbet! Knallrosa foder ska den få också! Sjukt pepp, Men tänker inte stressa detta projekt för det ska banne mig bli bra.








Kommentarer
Postat av: Ellinor

Lustigt (omäven tråkigt) så har min overlock också givit upp på livet. Så sjukt segt.

2018-01-31 @ 17:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback