note till alla designers: varför gör ni bara saker i skitkvalitet?

Har tänkt på en sak som gör mig så himla besviken: kvaliten på dyrare plagg. Jag betalar gärna en större peng när det kommer till kläder men då förväntar jag mig att de ska hålla lite bättre. Jag vill inte betala för bara ett märke mera. Jag vill betala för ett bra plagg med funktion och kvalitet som inte är gjord i ett u-land och är full av kemikalier. Inte bara för ett namn som är gjord i samma fabrik som hms grejer. Det har aldrig varit och kommer aldrig vara hållbart.

Både min och min brors fickor på våra reflexjackor vart helt trasiga efter två vintrar och Emanuels hade en stor reva i hela den nedersta delen av fodret pga att hans bälte skrapat emot. Men, se här vad fint jag lagat. Vart till och med finare än vad den var från början (helt vit). Så nu vill ja uppmuntra alla till att laga saker man tycker om när de börjar slitas ut. Det är kul att vara kreativ och kunna ha saker länge.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback