senaste pysslet

Hade värdens syflow nu innan jul. Fick gjort allt jag hade på min att göra lista, och nu såhär efteråt känns det helt tomt. Vet inte alls vad jag ska göra av min fritid mera. Känner mig så som man gör när man läst ut en jättebra bok. Helt omtumlad. Antar att det är så det känns att avsluta stora projekt. Gäller nog att man kommer igång med något nytt direkt så att man inte bara deppar ihop i en stor hög. Alternativt att man lär sig att gilla att inte ha något att göra/ bara vila.
 
 Har inga riktigt bra bilder på något av det jag sytt eller stickat, men här har vi lite glimtar av det.
 
 
Hann stickat två par julklappsockor till mamma och Marcus i klarrött och skogsgrönt
 
En miniminipjamas till Julie som är för stor för alla sina minsta kläder. Fick utgå ifrån det minsta mönster jag hade och minska massor både på bredden och längden, men jag fick ihop det tillslut!
 
 
 
Några för stora kalasbyxor till den nyfödde 
 
Jag har gjort progress på kappan (som hela tiden bortprioriteras pga massa projekt till andra som jag av någon anledning hälldre gör)
 
Sytt en raglantjocktröja med broderat norrsken och berg på rygggen till Joel i julklapp
 
 
Sist men inte minst har sytt en skjorta till Marcus i ett superfint italienskt modetyg från jobbet med ett kul liberty-tyg i kragen och manchetterna. Stressade klart denna den 23:e för att jag så gärna ville ge den till julafton. Bröt ihop när jag råkade klippa ner sömsmånen för mycket i ärmarna för att kunna göra fällsömmar men det fick bli overlockat där ist. Fick ihop den tillslut och det är den finaste skjortan jag gjort so far.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0