Hej Julie

 
 
 
Den 7:e december klockan 21.14 2018 föddes Julie Norborg som är Marcus och Idas bedårande dotter.
 
Hon är ett litet mirakel och jag kommer föralltid att älska henne och skämma bort henne med nysydda kläder. Tänk bara vad hon är omringad av lugna, kreativa harmoniska människor. Pappa musik, mamma dans, farmor konstnär och faster sy. Det kan ju inte bli annat än bra. Jag ska lära henne allt jag kan, så länge hon vill. Jag ser fram emot att måla och rita med henne och hennes farmor och att sy en liten kappa till henne. 
 
Igår fick jag alltså träffa henne och hela familjen i deras lilla lägenhet på Telefonplan i hemskickade knallrosa strumpor som de har fått av moi. Alltså, man smälter för dom där pyttiga små händerna och fingrarna som man tror ska gå av bara man petar på dom. Riktiga pianofingrar har hon. Det finaste under hela den dagen var att få se Marcus titta på lilla Julie med sån kärlek i blicken. Har aldrig sett någon kolla på någon på det viset. Och även att få se min pappa, numera farfar hålla i henne med sån stolthet. Han blir mer och mer som sin pappa, min farfar för varje dag. Han är säkert nöjd med att någon äntligen delar födelsedagsmånad med honom.
 
Imorgon blir hon en hel vecka gammal.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0