långhelg


I onsdags gick jag ifrån jobbet vetandes att jag skulle få vara ledig fram till måndagen veckan därpå. Älskar att vara ledig flera dagar i rad så att man verkligen hinner göra något vettigt eller bara vila ut sig riktgit ordentligt. Denna  helg var en sån där fullspeckad helg där jag hann med i stort sett allt jag ville göra. Avslutade kul projekt, gick på en massa så inspirerande utställningar, hann träna (!!!) och ha trevlig middag med familjen. 

Sydde den 10:e skjortan jag någonsin sytt. En födelsedagspresent till storebror. Det är så kul att kunna sy till honom eftersom han är så fruktansvärt petig med hur det ska se ut och sitta. Blir han nöjd, då är det ett sånt achivement, och han blev nöjd! En svart skjorta i strechbomull blev det (bra om man vill ha det så tajt som Marcus ju vill). Den har vita små glansiga knappar och sånna där detaljer som jag tycker så mycket om i ett brytande mönstrat tyg i kragståndet och manchetterna. Den har även armbågslappar i alcantare. Något som blivit lite av Marcus signum. Äntligen kan jag också säga att jag börjar bli nöjd med stickningarna jag gör på min Singer. Har  blivit riktigt bra kompis med mina maskiner här hemma så det känns så kul.

Förstår att det är tabu att säga detta, men jag är så sugen på höst och vinter nu. Även om det är sorgligt att temperaturen sjönk så snabbt och det bara blir mörkare och mörkare, så kommer det faktiskt en ny liten Norborgare till världen då, och så jag längtar.





Hängde i Almens nya lägenhet ett tag i söndags och ja det är uttjatat, men det är så fint där. Gillar speciellt hennes målning från Hong Kong som hänger över sängen. Dagen efter inflyttningsfesten fick jag en bild på den upphängda amplen jag gett henne, som passar in allderles perfekt där. Prickade verkligen rätt med den lilla gula.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback