Hej måndag

Här sitter jag och är förkyld igen. Tror att det är min kropp som försöker säga att jag behöver börja ta träningen lite mer på alvar igen. Annars har mina veckor sett ut typ så som jag beskrev att jag hoppades de skulle i ett inlägg längre ner: Tar de jobbpass jag kan få, syr, läser osv. Men, det där med att vara snål är så mycket svårare än man kan tro. Speciellt när man har mycket dötid och är van vid en annan typ av livsstil där man kan säga ja till allt man har lust med. Vill ju kunna gå ut på fika, ta en öl, gå på teater, hänga med och klättra mm. och det är så svårt att säga nej till sådana kul grejer, men allt sånt kostar ju pengar. Man får helt enkelt ändra tankemönster och komma på billigare saker att hitta på. Vara mer kreativ helt enkelt. Det är nog bra hjärngympa att hålla koll på vad varje öre går till men inte är det särkilt kul. Man fråmstår lätt som tråkig och opepp.

 

 
 
 

Min nya hobby är föresten att experimentera med smink. Har känt mig så inspirerad när det kommer till det. Synd bara att jag har så känsliga ögon. Fattar inte hur folk kan kleta på så mycket varje dag utan att deras ögon reagerar på det. Och även synd att man tycker att man måste ha alla produkter som finns för att kunna skapa. Även här gäller det att vara smart och kreativ. 

 

 
 

( fint, men det är ej jag som skapat ((: bara ett litet smakprov på inspo )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0