Ett kapitel avklarat ett nytt att skriva

Då var jag plötligt klar med min första kurs på 30hp på Stockholms Universitet. Modevetenskap I alltså. Vad givande du har varit ändå i denna oklara mellandel av mitt liv. Fina nya kamrater och spännande ny lärdom jag fått.
 
Vad har jag att se fram emot det sista av denna månad och nästa då? Jag tänkte mig en massa skönlitterär läsning, en hel del sena kvällar med många timmars jobb serverandes alkohol och mat, sömnad i mängder, en del barnvaktning, vila, och förstås efterforskning till min och Sandrahs resa till Östasien. För ja, det är sant! Jag ska faktiskt dit. Dagen efter min sista (sjukt tunga och svårmotiverade) tenta drog vi och fixa nya pass och vaccinera mig. Det finns alltså en plats på ett plan den 28:e februari till mig som går till Bangkok. Förutom att vi snabbt tar oss vidare därifrån till antingen Myanmar eller Kambodja är planen inte helt spikad, men för varje dag som går blir jag bara mer och mer taggad! Då var det bara att ta mig igenom dessa månader så snålt som möjligt och jobba på att vara så förberedd jag bara kan...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0