radioaktiv höst skickar mig ett år bak i tiden

 
Då var det den tiden på året igen.

Jag njuter av det sista av den färgglada hösten, kontrasterna av de svarta trädstammarna och bladen både på marken och i trädkronorna som blir radioaktivt röda gula och rosa när solen lyser på dom. Det är den tiden på året då man kan köpa granatäpplen på ica rudboda för 10kr st. Jag känner mig nykär fastän du inte är här, för alla de här sakerna tar mig tillbaka till den här tiden förra året.

Det har alltså gått ett år sen han stod där utanför mitt jobb kl 15.00 på Mäster Samuelsgatan och jag kände, nästan redan från början att det här kunde bli bra, att det här var något helt annorlunda. Någon som var så blyg för att träffa mig och så nervös för att sabba det att de inte kunde sluta trumma med fingrarna på bordet. Någon som lyssnade på mig, uppmuntrade mig och sa att jag kunde bli vad jag ville.

Det blev inte annat än bra. Sen dess har du lärt dig tyda alla små skillnader på mina röstlägen och vad de betyder, lärt mig om världen från ditt perspektiv och aldrig slutat peppa och uppmuntra och hjälpa mig hitta vad jag vill göra. Tack för att du finns Joel.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0