100 likes på din pp

Social medier kan verkligen få mig att må illa ibland. Det ständiga bekräftelsebehovet och skapandet av en image om att allt är perfekt och underbart, och att man alltid har kul. Varför håller man på så och ljuger för sig själv och andra? Förskönar allt och döljer det som känns jobbigt och orätt. Varför kan man inte ta och vara lite ärlig mot sig själv och andra istället? Något alla skulle må bättre av. Dessutom hatar jag att det är så lätt att ta reda på saker om andra som man egentligen inte riktigt vill veta saker om. Varför bryr man sig överhuvudtaget så mycket om vad andra omkring en känner, tänker och tycker om allt man gör? 1000 vänner på fb 100 likes på din pp... Vad säger det egentligen om dig? Ingenting. Allt är bättre i vetkligheten. Lovar. Vill inte leva i något så konstruerat.

Ska nog ta och bli punkare igen.

 

 

Från en av mina handgjorda pysselböcker som liten. Alltså jag kvävs av min skrattatack. Hur jag än vrider och väder på det går det inte ihop. Älskar att någon har sparat detta.

 

 

Målning av Paul Klee

 

 
Clara – svart och svår, 12 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0