Vinter? Är det du?

November kom med med massa snö, mörker och vintertid. Vad har hänt sen sist? Jag har lämnat in min första hemtenta och var faktiskt ganska nöjd i slutet. Bara att hoppas att den som rättar tycker det med.

Just nu? Sitter jag och försöker läsa min nya kurslitteratur som är mer lik en "coffee side table book", ni vet, en sån som ligger och ser fin ut med sina bilder men vars text aldrig läses? Den är inte alls gjord för att ligga i sängen och läsa på grund av: sinnessjukt stor och tung. Kursen jag läser just nu är däremot väldigt intressant (samtidsmode, praktik & teori) den ger en mycket mer spännande och konstnärlig bild av mode med bättre teorier som jag är mer för än den vi fick i förra kursen.

Over all känsla just nu är ändå: inte så inspirerad, pank, finnig, trött och nyklippt, men så kan det vara! Och även om jag inte fått så mycket läst idag har jag i alla fall fått lite sytt! Har äntligen gjort klart en skjort-toile till en kompis och det var tur för jag att jag gjorde en test, för jag behövde verkligen repetera innan jag börjar på den riktiga, och lära mig min maskin bättre! Sen har jag också lagat fodret på min fuskpälsjacka som jag fick efter praktiken hos Ida. Hoppas jag hinner använda den nu innan det blir för kallt.

Har även återställt min mobil, så har inga bilder kvar från hösten, men tror inte det vår någon större förlust. Hoppas på att de flesta har det bra inomhus i mörkret med massor med värmeljus.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0