Tiden går fort när man gör absolut ingenting

Vad gör jag ens om dagarna? Det är inte precis som om jag är en höjdare på att läsa de sidor jag ska inför föreläsningarna, men det är inte heller som om jag inte läser dom. Beundrar verkligen alla som jobbar 8 timmar om dagen från måndag till fredag och ibland ännu mer. Jag vet faktiskt inte ens hur det känns eftersom jag var deltids anställd och för det mesta i slutet hade 6 timmars arbetsdagar. Känns inte som om jag skulle klara av det.

Hursomhelst så har mamma upptäckt ett vin med humor i veckan, och jag har fått hem en fin handgjord tygkasse med en tuttctupus på, samt upptäckt en ny favoritost. Den heter primadonna och är otroligt nog en extra(extraextra) lagrad Gouda från Nederländerna, vilket typ är den tråkigaste osten någonsin annars. Har även knaprat i mig en hel del grekisk yoghurt med granatäppelkärnor och valnötter som är den godaste frukosten jag vet just nu. En till sak som har hänt är att jag har återupptäckt mina första doc martens som köptes i London 2010. De är glansiga och extra höga (typ 18 hål?). Det sista braiga som hänt denna helg är att jag varit på en liten dans föreställning på Unga på Operan med Joel som hans mamma haft med ett finger i. Den var mycket fin, handlar om det digitala jaget, spel, sociala medier och heter #jag. Den berörde mig verkligen trots att målgruppen var 7-9 år.

 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0