Lars Wallin - Fashion Stories @ Artipelag

Var på en utställning med några kurskamrater igår. 200 av Wallins blandade kreationer från både Nobelfest och mello var iscensatta mycket fint på Artipelag (så udda att lägga ett museum mitt ute i skogen på Värmdö). Upplägget var verkligen bra och man kunde följa både hans kariär och designprocess genom små videos och några enklare texter. Även kul att se toilerna (enkla provplagg i bomullsväv) brevid de färdiga kreationerna. En av de bättre klädutställningarna jag varit på. Rekommenderas även om det tog 1,40 h för mig att ta mig dit och sen hem. Man får göra det till en heldagsprojekt helt enkelt.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0