Hey ho tentavecka igen

Då sitter jag här än en gång med fettigt hår i en slarvig tofs mitt på huvudet som suttit där i typ fyra dagar. Det var alltså dags att tenta av ännu en delkurs som heter samtidsmode- praktik o teori. En sjukt spännande kurs där vi fått vara mycket mer aktiva gämfört med de tidigare kurserna. I kursen har vi både fått träffa och ställa frågor till viktiga människor inom modebranschen så som designers, fotografer, redaktörer, journalister och grundare till företag. Kursen har verkligen gett en bra inblick i modeindustrin och tagit upp det samtida modets baksida. Första tentafrågan är så gott som färdig där jag skrivit om McQueen, hans kreationer, shower och den mörka verkligheten av världen vi lever i som han ville spegla i sina verk. Sitter just nu och jobbar på frågan om modekomunikation/modejournalistik som är ett mycket spännande ämne som det finns en hel del att skriva om. Jupp jupp. Gissa om jag har upptäckt många häftiga modeböcker som hamnat på min önskelista efter denna kurs.

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0