Från helg till helg (till helg till helg...)

Så lever jag.
 
Helgerna spriger förbi och vardagarna sniglar sig fram. Har hunnit träffa en hel del människor som står nära mitt hjärta. Har fått oväntade böcker på posten, och idag blev jag tvungen att beställa mer böcker för att mätta mitt läsarsug. Lever emellanåt på keso, gröt och/eller en macka som jag trycker i mig och emellanåt hets-äter jag. Varför är det så mycket som är antingen eller?
 
Suktar även efter utmaningar och stimulation fastän de finns här rakt framför mig. Vill veta nu vad som kommer hända. Veta vad mina chanser är. Kanske sover jag för lite? Kanske har brist på något i kroppen? Är i alla fall tydligen för trött för att sörpla in inspirationen som finns här omkring mig, men innerst inne är jag nöjd. Och ganska glad för det mesta. Joel är mitt lilla extra i vardagen. Han förstår inte hur mycket han gör för mig genom att bara vara. En kram, en blick, en puss på pannan är allt man kan behöva ibland. Han är så peppig med mig. Så fin och realistisk och jag älskar honom med hela mitt hjärta. Är så glad att det inte bara är jag som kan se en framtid för oss. Besvarad kärlek på det viset känns som något så nytt för mig att jag inte ens kan tro att det är sant. Så mycket fint som finns där bakom oss och så mycket fint som väntar framför oss! På onsdag är det ett halvår sen han stod där en fredag utanför mitt jobb och varken jag eller han kunde ana vad som väntade oss.
 
 





 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback