Saker som gjorde ont att höra. Saker jag önskar att jag kunde sluta höra i mitt huvud.

-Hon tog bort mig, så jag blockade henne för att hon inte skulle behöva se när vi blev tillsammans.

-Vad var det där?
-Oj, jag visste inte att jag hade kvar den. Hon hade somnat framför skype. Jag tyckte det var gulligt.

-Det känns bara så desperat.
-Jag var väl lite desperat, jag hade inte haft ett förhållande på så länge.

-Hade ni kul tillsammans
-Ja.
-Clara, varför frågar du sånna frågor det är som att jag skulle fråga om du och Wille hade det kul på er första dejt.
(-Det hade vi inte.)

_____________________________________________________________________________________________________

Om saker sett ut på ett annat sätt. Om hon hade bott närmare. varit äldre. Hade vi fortfarnade haft en chans? Eller hade ni egentligen det roligare tillsammans?

För om man åker hela vägen till Nederländerna för att träffa en tjej och vara tillsammans i två veckor, då måste det väl betyda att man har något speciellt tillsammans?

Jag kan bara inte sluta undra hur hon är som person. Hennes svagheter och styrkor. På vilket sätt vi är lika. På vilket sätt vi är olika. Vad vi har gemensamt. Om vi hade kunnat bli vänner. Vilket slags förhållande ni hade. Om hon saknar honom och fortfarnade tänker på honom...

Jag vet inte varför jag håller på med sånt här destruktivt beteende, men det handlar nog helt enkelt om att jag inte känner att jag duger till och att jag inte känner mig nöjd med mig.

Detta är enda sättet jag vet för att få ut det ur mitt system lite. Förlåt för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0