jag är mina kläder

 
 
 
Jag är en blandning av alla nyanser av blått, turkost och petrol, det som glimmar, glittrar, reflekterar och lyser, alla mönster och strukturer från randigt, paisley, prickigt, mjukt och taggigt, till de som inte har ett namn än, bandtröjor, stickat och hoodies, banan-gympadojjor till porslins-docs, glada strumpor i ännu fler färger och mönster. Jag är hampa-hattar på solblekt slitet trassligt strandhår (som är mest överallt hela tiden), rödmålade torra sprukna läppar, ringar, prassliga fotband och snören knytna runt handlederna, kostymbyxor, hänglsebyxor, tunna flummbyxor. En blandning av märkeskläder, secondhand, afroart, egensytt, loppisfynd, mainstreambutiker. Ett vackert plagg eller accessoar är ett konstverk som inte kan prissättas.
 
Vilken tur jag har som får uttrycka mig och förstärka känslor med mina kläder. Som kan sprida glädje, provocera och vara alldeles mig själv genom mina plagg. Mixa och matcha kläder som bär på så mycket minnen och historier och som är gjorda av små, stora, rynkiga, släta, grova och mjuka händer världen över.
 
Så, ville mest bara säga: underskatta inte era kläder för guds skull. Det har lagts ner timmar, svett, tålamod och ibland till och med blod på det ni har på er. De är så mycket mer värda än ni tror.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0