Har något bra på g

Råkade hamna på en 30 högskolepoängskurs i modevetenskap i brist på annat och det visade sig vara hur kul som helst! Helt rätt för mig! Hade verkligen glömt hur mycket jag älskar att lära mig nya saker, men inte bara all ny fakta. Det är så intressant att diskutera och se saker med nya ögon och från andra synvinklar. Vad är egentligen skillnaden mellan kläder och mode? Varför är det egentligen så stor skillnad mellan herr och dammode? Varför förändras modet och idealen? Hur tusan blev det som det blev egentligen? Vi matas med modebilder dagligen och det är en sån stor del av dagens samhälle. Det är en sån stor del av vår vardag att vi inte ens tänker så mycket mer på det, men det borde vi. Känns som om jag än en gång får växer som människa.

 

Jag kan verkligen rekommendera denna kurs till alla mina skräddarkompisar eller de som bara vill lära sig vad mode egentligen innebär. Hoppas jag fortfarande känner så här efter detta halvår, men nu känns det i alla fall hur bra som helst! 

 

Såhär skrev jag till Joel idag när jag var på väg från dagens föreläsning:

 

"Inser nu hur mkt jag saknat att plugga! Blir alderles uppspelt och darrig i kroppen av all information jag proppas med! Haha
 
Vet inte var jag ska ta vägen eller hur jag ska memorera allt på bästa sätt
 
Har fett ont i min hand pga mitt mongo sätt att hålla pennan 🙄"
 
 
För alltså ärligt. Varför var det aldrig någon som lärde mig hålla i en penna ordentligt?! Jag får ju skavsår på ringfingret efter sånt intensivt antecknande! D: Hur stod jag ens ut med det under alla skolår? Det är ett mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0