Jag försöker...

Vara lika cool som min bror och byta bort alla kolhydrater mot fett, vitaminer och proteiner. Varför? Jo för att jag tror på att kolhydrater bara är en sorts utfyllnad. Jag känner mig så mycket lättare i magen utan bröd pasta och ris som jag tror vi trycker i oss för mycket av. Det svåraste att undvika är bröd och bullar. Jag älskar bröd och skulle lätt kunna äta mackor till alla måltider. 

Så ja, hela grejen går sådär kan jag ju säga. Kärnmåltiderna ser bra ut, men småätandet sitter kvar en aning och det suger, det finns ju så ofta bullar och goda små brödbitar på jobbet, haha! Och det är ju nästan värt även om jag får ont i magen av det... Men ändå kolla vilken fruktansvärt god mat min pappa lagar till mig. Jag är så tacksam för min fina pappa och om en sak är det verkligen kul att testa nya recept. Det finns ju så mycket man kan göra med grönsaker! Och det ger så mycket mer smak än ris och pasta som man lätt kan byta ut mot "blomkålsris" och stuvad purjolök. Och lasagne plattorna kan man ju byta ut mot abergine. Toppen hurra säger jag!


Älgköttbullar, kantareller, blomkålsmos och roculasallad med avocado och tomat.
Inkokt lax och morot med zucchini, purjolök och brocolisparrisar

Aubergine lassange med mozzarella

Kan lätt tipsa alla rätter.

Kommentarer
Postat av: Linnea

det är väldigt bra att byta ut och intressant! men försök att inte ersätta med saker som t.ex. qinoua för de har en negativ effekt på sitt "hemland" :)
chia pudding, du får tydligen (läste i tidning) att du får samma vitaminer och protein genom att äta havregrynsgröt med linfrön :)

Svar: Gull! Men qinoua är ju en kolhydrat 😁 men hängde inte riktigt med, vad var det med chiapuddig?
lillablue.blogg.se

2015-10-09 @ 14:04:17
URL: http://linnearosvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0