En tid och små spekulationer













En till liten tid har passerat i mitt liv. Det har gått upp och ner både klättermässigt, känslomässigt, fysiskt-/ psykisktmåendemässigt. 

-:
Jag har en ihärdig förkyldning som sitter i bihålorna, fortfarnade, och jobbet är tufft. Tuffare än vad jag vill inse. Har fått lära mig ta hård kritik och det är jobbigt att höra att man inte räcker till men en viktig påminnelse för det gör ingen någonsin.

+:
• Jag har varit på mitt första träningspass på ett bra tag nu. Körde ett flexsoft förra söndagen och det var precis lagom. Idag körde jag ett tabatapass hemma medans alla mina svarta kläder tvättades och jag är fruktansvärt otränad, men jag är redo för att ta tag i det. Och det känns bra. 

• Var på en liten mitt i veckan utställning med min kulturkompis Ellinor på Liljevalchs.

• Jag har tagit på mig några fler barnvaktspass igen också. Jag gillar det. Att få sätta lil-Klara i vagnen och köra hem genom centrum och prata med henne. Jag hade verkligen glömt hur små, oförståndiga, jobbiga och underbara små små människor är. De är så clueless, lättroade och fantasifulla. Inget är självklart. Jag gillar det verkligen. Det gör mig både nostalgisk, för jag tror jag var rätt lik henne när jag var liten, och det ger mig mer förstående för mycket. Mina bröder och andra.

• Denna helg drog jag över Sabina hem till mig i fredags. Lagade inkokt lax till henne och sedan satte vi oss i soffan med en kanna te och pratade igenom allt. Vi behövde lätta på våra hjärnan och kom en bra bit på vägen. Det var även mycket mysigt att ha någon sovandes i sin säng som då och då (förmodligen trodde jag var Niklas och) kramade mig i sömnen. Närhet<3

• Denna helg har jag även ansträngt mig med frukosten bananpankakor, äggröra, fil och Paulina granola med Järvsöplockade blåbär. Jag ÄLSKAR frukost. Och fika. Med mig själv.

• Jag tog också och provade på ett nytt extrajobb denna helg i en liten festvåning i gamla stan. Jättefint var det och jag trivdes.

• Idag har jag även tagit med min overlock från mamma till pappa och jag ska ta och lära mig den denna vecka är det tänkt. Ska sy ett par svarta viskosbyxor med Linneas mönster och även sy upp pappas kavajärmarnar för hand. Det är på tiden att dessa händer får sy lite.

Veckans insikt: selfies är självporträtt. Så skäms ej för dom. Ta så många du vill. Det boostad även självförtroendet. Du är vacker.

(Btw: dessa långa förvirrande inlägg som kommer direkt från mitt virriga huvud hamnar i en ny kategori som heter: spekulation)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina kramar var nog menade för dig Clara, ta åt dig, du är värd alla kramar i världen 😚

2015-10-12 @ 22:56:22
Postat av: Lirre

du är så fin och klok. Puss

2015-10-13 @ 22:26:30
URL: http://linnearosvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0