Dagens note to self:

Vårda dina relationer. Vän, partner, syskon, förälde, morföräldrar, moster, syssling som kusin.
 
Efter att ha lyssnat på min första pod någonsin insåg jag något. (Ja jag har alltid varit efter NÄSTAN med allt. Och nej jag skäms faktiskt inte för det. Jag tar bara längre tid att ska en uppfattning.) Där i poden blev jag påmind om många viktiga småsaker och tankeflödet vreds upp några varv. Det finns så mycket att diskutera, så många åsikter att ha, och jag tror jag gillar det. Finns förstås mycket skitpodar, men det är ju bara att rensa bort.
 
Men, hur som haver: Vårda de relationer som är viktiga för er. Ta ingen för givet. Vilket kanske låter som en självklarhet, men det kan lätt bli så att man gör det omedvetet och det kan vara svårare för många än man tror. Ibland har man en kompis som är den som är den som hör av sig, men det betyder inte att du inte borde göra det, för då blir det ju ändå så att du tar relationen förgivet? För om det inte är liksidigt så rinner det ändå tillslut ut i sanden. Och det känns ju bara trist och onödigt om det är något som hade kunnat vara något värdefullt och fint.
 
Var aldrig rädd att höra av er eller överhuvutaget berätta vad ni känner och tänker. Det är bara win win. 
 
Btw poden heter Flora & Frida om någon vill lyssna.
 
 


 







Kommentarer
Postat av: Lirre

alltså, bra inlägg och bra bilder! puss!

2015-10-07 @ 12:11:04
URL: http://linnearosvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0