18års fest(ival)

 
I lördags fixade jag mina naglar såhär fina (höll ej så länge dock)

 
sminkade mig såhär fint
 
 
och drog med den här till Almas födelsedagsfest på söder. 
 


Det var som sagt 18års fest(ival) med Bråvalla tema. Har inte varit på Bråvalla, men för mig är festival = flum, fylla, musik och wannabe hipster
 


Vi hitta skor i storlek 50 
 

Fin lapp hade hon gjort
 
 
Och när vi kännde oss klara avslutade vi kvällen på donken med en så värd hamburgare i hand.
 
Som ni ser hängde vi mest för oss själva. Alma hade ja fullt upp med att flänga omkring. Jag kände knappt någon annan och alla andra kände typ varandra. Fanns många trevliga, men också några väldigt irriterade "kunniga" som vill starta bindikrig. Lite töntigt tycker jag. Hade inget ork till det. Men overall blev det en trevlig kväll, jag hade ju

trots allt Sandrah vid min sida.

 

Bindi:

 

En utsmyckning i form av en liten färgad prick i pannan som traditionellt bärs av hinduiska kvinnor, särskilt i Indien. Den färgade pricken kan även kallas tilaka, bottu, bindiya eller kumkum.

 

Idag bärs bindin ofta som dekoration, men ursprungligen har utsmyckningen haft mer religiös betydelse. Pricken är en symbol för fromhet och signalerar att personen är hindu. Pricken symboliserar också det tredje ögat. Det tredje ögat ser inåt, mot gudomen. Ogifta kvinnor hade en svart prick, medan gifta kvinnorna hade en röd prick; den röda pricken står också för att kvinnorna är lyckliga.

 

För utsmyckning finns numera bindi i olika färger och i olika utföranden, till exempel i form av smycken som kan klistras på och kvinnor använder dem när de vill vara fina, exempelvis vid fester.

 

(Wikipedia)

 

Så. Varför tjafsa om det? Finns väl ändå viktigare saker att diskutera. 


Kommentarer
Postat av: Sandrah

omg det sista stycket!!! det skulle hon behövt få uppkört...

2015-05-13 @ 17:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0