När stockholm vaknar

Det var en bra helg. Vår Sara kom hit som vi inte, hör och häpna, träffat på 1,5 år. Vi träffade andra, åt mycket gott, prata, spela kort och myste hemma hos mig. Vart typ exakt som när vi gick i åttan. 

Igårkväll körde vi på amerikansk frukost till middag sen kom Axel och vi spelade mer kort, spillde te, fnissade o tramsade.

Idag, internationella kvinnodagen, årets hitills varmaste dag som kom från ingenstans och gjorde en förvirrad, åkte jag in till stan för att möta upp mamma efter att ha vinkat av Sara. Vi gick på utställningen "asylum" - när konst flirtar med mode. Lite inspirerande var det ändå, men jo, mycket liten. Schiaparelli och Dalí är mina favoriter. Sedan tog vi en glass och promenerade ut till Skeppsholmen där mamma stod och drömde om båtarna som hon vill bo på. På ditvägen såg jag knopparna påväg på körsbärsträden och människorna krypa ur sina hålor och låtsas som om vintern aldrig funnits. Efter det skyndade jag mig bort till friskis för ett spinningpass! Kände mig stark och glad och det gör jag nu fortfarande. Det var den helgen.

















Kommentarer
Postat av: Ellinor

tror att våren har gjort dig ännu mer poetisk!

2015-03-09 @ 10:37:09
URL: http://zetacheeta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback