En dryg (som i ca.) sommarvecka i storstaden

Hälsade på hos storebror, snodde en bok och sov på hans säng medans han skapade musik.

Han hälsade på hos oss och firade mellanlitenbror med födelsedagsmiddag.

Träffade en fin vän och tog en prommenad i Stockholms värmebölja. Åt belgiska våfflor och lunch där slussen möter gamla stan. Mötte upp en till vän, prommenerade och svettades lite till tills vi sog oss ner och drack cider.

Mötte Alma av en ren slump på tuben och gjorde henne sällskap hem. Gick ut tog en öl och mötte en av hennes gamla kompis som nu förtiden är delägare i en nattklubb.

Åt en räkmacka i solen med mamma.

Firade mammas födelsedag med morotskaka, nattdopp och hasselbackare.

Träffade Ida ett antal gånger. En gång för en prommenad en dag tränade vi i trägården och en dag gled vi runt på stan, mötte upp Axel och drog hem till hans bror.

Morgonen därpå vaknade jag hos Lydia, brevid Sandrah som hade bråttom hem. Men jag hade tid för att bada i varmt vatten och träffa Dennis.

Sista natten innan det var dags att dra vidare till min vecka på Gotland åt jag rödbetsrisotto kollade på en film/dokumentär(?) som jag aldrig fick grepp om, hade halvdjupa konversationer och kom hem sent.
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0