V.6 2015

Torsdagen förra veckan fick jag hänga med Ida och co. På studiebesök hos "Hantverkarnas vänner" ute på Djurgården. Mycket spännande, hade aldrig har talats om det förut. Är tydligen en skola där de har väv och broderi utbildningar. Högst upp har de också en ateljé där folk jobbar med att reparera gamla (exempelvis) prästkläder och göra försvarets intarsia flaggor. Ett sånt sjukt krävande jobb. Det tar ca ett år att göra och kostar en och en halv miljon. Känns som man skulle kunna göra roligare saker för dom pengarna.

Fredag. En underbart skön dag då man får vara i skolan, göra mönster i lungt tempo och bara pusta ut från veckan. Att bara få slappna av i alla muskler och sen sitta kvar och pyssla med egna projekt om man vill är så roande. Jag påbörjade mitt första projekt till mamma. Det ska bli en svart sidenskjorta. Spännande och läskigt att sy i siden för första gången. 

Lördag morgon. Jag o Wille. En lugn morgon. Vi gjorde amerikanska pankakor dränkta i lönnsirap. Känner att den burken kommer va slut nästa gång jag ser honom... Fick ett fint usb men lite shortstories och viktiga filmer som jag missat och absolut måste se. Sen drog jag och Sandrah runt på stan och letade desperat efter fik. Så fullt överallt, men tillslut hamnade vi på espresso house.

I söndags var Marcus och åt middag hos oss. Emanuel och han hade skoputsverkstad i hallen och jag tvingade honom att kolla på laleh dokumentär ("jag är inte beredd att dö än") med mig. Underbar är hon. Dokumentären finns på SVT play eller på min fb om någon är sugen. Verkligen värld att se tycker jag!

Idag måndag. Ny vecka. Jag har bara packa ordrar hela dagen. Har rotat fram och rollat 22 packet fulla med kappor (heeeemska att rolla) och klänningar. Men det är lite mysigt och meditativt.









Ja livet rullar bara på.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

alltså den där presenten var ju bara så gulligt av honom :D

2015-02-09 @ 20:18:59
URL: http://zetacheeta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0