4 dagar i London

Fyra dagar gick fort förbi. 

 

Med fnattar och docks tog jag mig över bron och flög till England där Ellen stod och väntade på mig vid Fulham Broadway. London chick var hon och allt. Redo för ta en drink på lokala baren och dricka sparkeling wine i sängen till hemmalagad vegetarisk padtai. 

 

Dag två tog vi oss till Victoria and Albert Museum för att kolla Alexander McQueen utställnigen Savage Beauty. Helt otrolig utställning, man vet inte vart man ska kolla, eller ta vägen för den delen. Går det ens att komma i närheten med att åstadkomma det han gjort?  Har inte tillräckligt med ord för att beskriva detta geni. 

 

Ellen jag trivs så bra hos dig, hoppas du tålde mig. Jag trivdes både i ditt fina nystädade organiserade rum och din nerstökade röra. <3 Att bo i kollektiv med sunkig heltäckningsmatta gasspis och omringad av musiker som sitter och plonkar på gitarrer som man kan somna till är mysigt. Fina pratstunder i sängen, fettiga fish and chips, the slug night club, strong bow, ginger ale, pakistanska tygburiker, posh afternoon tea och this is England 86 med crisps och te. Det är mycket mysigt det med.

 

Efter att ha gjort av med pengar jag inte hade spenderade jag de två sista dagarna åt att prommenera runt Non stop leva på bars och äpplen och orientera mig med kartor. Turist? Javisst! Alla "viktiga" atractioner såg jag i brist på fantasi. Camden är fortfarande bäst. Men Harrods food court och portobello road är ganska fina med. Häftigt för mig att upptäcka att när man reser själv, då hinner man göra allt man plannerat och styra och bestämma själv helt vad man ska göra. 

 




 





 


 

 




















 





 





 






 


 


















 



Kommentarer
Postat av: saaaandrah

åhhh jag vill också till London!!!! fin selfie med big ben btw ;)

2015-08-07 @ 11:38:28
Postat av: Ellinor

Älskar bilden på pojken som syr... :D och drottningen så klart!

2015-08-07 @ 12:36:23
URL: http://zetacheeta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0