Från skulptur efter skulptur till fika och skrek









Igår var jag Ellinor och Sabina jättekulturella och tog oss till Moderna Museet för att kolla på en liten utställning med pop-artskulpturer från 90-00 tals artisterna Koons, Fritsch och Ray. Var absolut inte mycket, och mycket jag hade svårt att greppa (om det ens är möjligt eller meningen?). Som  varför man har glasat in några gammla dammsugare. Men jag fastnade speciellt för den gigantiska gröna elefanten med alla detaljerade rynkor och snäcktanten med snäckhunden. Så sköna matta färger de hade.

Sedan blev det en mycket mysig fika på 60 och sushi med Sandrah o grabbarna i Danderyd. Shrekmaraton och prat blev det också.

I förmiddags vaknade jag upp hos Sandrah fick dunderbrunch och körde på en klassisk: prata-om-allt-mellan-himmel-o-jord-tills-vi-absolut-måste-flytta-på-oss-dag. Det är mycket fint det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0