Svamp vs streptokocker

Det är så fruktansvärt jobbigt och tråkigt att vara sjuk och ensam hemma. Suprise! Vilken tajming också nu när det är 3 dagar kvar till skolavslutning och en flera timmars lång flygresa. Jag hoppas verkligen att mina trumhinnor kommer klara av det. 

Jag har i alla fall fått penicillin nu och jag tror att det äntligen börjat kicka in, för jag har faktiskt lyckats sova lite. Tur att det finns sånna fina doktorer. Hon behövde inte ens ta några prover utan kollade bara i min hals och sa: lilla gumman det här ser fördjävligt ut. Jag kan bara inte sluta tänka på att jag äter svampar i pillerform nu tre gånger om dagen. Läkemedel är ju bara för konstigt.

Note to self:
Att nästa gång lyssna när kroppen börjar säga ifrån, innan det går för långt.

Du får allderles för mycket tid för att tänka när du sitter hemma själv.




Är så ovan vid att ta läkemedel så jag känner mig verkligen som en knarkare när jag trycker i mig piller efter piller 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0