Sista dagen, kaosig hemfärd

Idag, eller ja igår åkte vi hem från USA, klorsmakande vatten och överflöd av ekorrar, fy vilken resa. Och som körsbäret på grädden så är det kaos på Heathrow i London så vårat bagage är fast där. Mår så illa av konstig sömn och mat. Men nu ska jag sluta klaga och berätta om vår fina sista dag i New York...!

Min lilla lillebror Emanuel fyllde 15 bast idag/igår, inte så liten längre, (stackaren fick bara en 18 timmars födelsedag) så vi passade på att uppvakta honom igår istället. Kolla vilken knäpp frukostbricka:




Plötsligt märker man hur himmla stor han blivit! Efter det sprang jag och mamma ut en snabbis för att kolla våra kvarter i Brooklyn. Spontanköpte världens coolate ihopfällbara solglasögon, men nu är jag skylldig mamma för ett bra tag... Efter snabbisen (som inte var så snabb) så åkte vi en båttur runt frihetsgudinnan. En mycket fin staty, men liten i gämförelse med vad man trott. När vi gjort det gick vi till point zero, 9/11 Memorial där de hade gjort ett mycket fint vattenfallsmonument och redan börjat bygga på de tre nya World Trade Center byggnaderna. En var till och med klar och är förstås det högsta tornet på New Yorks skyline, symboliskt, USA klår man inte! Jag kan inte riktigt förstå att just där, där jag var rasade två torn ner av att flygplan körde rakt in i byggnaderna. Människan är ju inte klok. Det finns mycket jag aldrig kommer förstå här i världen (som hur det ens går att få upp ett plan i luften?!). Efter det sprang vi runt lite mer på stan och letade presenter och annat, och så avslutade vi dagen med en mysig middag innan vi åkte hem för att packa väskorna. Hoppas ni andra har haft ett bra sommarlov hittills, för det har jag! Känns bra att vara hemma i Sverige igen. Så jag har lägtat efter riktig mat och träning! Har haft så ont i magen av saknad till folk. Hur ska jag klara tågluffen?














Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh fasiken vad härligt det ser ut :D VÄLKOMMEN HEM! <3

2014-06-30 @ 13:39:36
URL: http://zetacheeta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0