La Rounde

Igår fick jag nog det mesta gjort sen vi kom till Kanada. Först var vi på ett låtsas native american läger, ganska ovärt men förstås hade de en fin gift shop där jag köpte en drömfångare. Blev lite sugen på deras mokasiner men en får ju hejda sig lite. Mitt hår luktar i alla fall fruktansvärt mycket rök från deras eld fortfarande. 

Sedan åkte vi till Montreals motsvarighet till Gröna Lund - La Rounde, och efter det fick jag träffa några av Pauls kompisar. De var trevliga men blyga med sin engelska så det blev en hel del franska som Paul fick tolka åt mig. Jag fick för första gången i mitt liv se riktiga shrooms. Trodde ingen höll på med sånt. De flesta rökte på men de fanns också de som jag och Paul som inte gjort eller gjorde. Kul var det i alla falla att träffa lite kanadensiska ungdommar, lära känna Paul bättre men så skumt att se honom full!

Här är lite bilder från tivolit:
Söta tripp trapp trull kusiner
Monstret första och sista berg och dal banan för Fingal 
Den helt sjuka katapulten som jag ville åka
Min favorit Goliath
Fingal i parisehjulet

Den sjuka katapulten som jag inte längre ville åka



Det roligaste var nog när Paul bara fångade en flygande mobil mitt i den värsta backen på Goliath




Så gulligt att McDonalds har ett litet lönnlöv mitt i M:et, fick mig att undra om de steker deras burgare i lönnsirap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0