Betong så långt ögat når

Igår blev nästan som ett arbetspass för mig, tolv timmar på fötter. Jag och Per hade gjort ett tidsschema som vi lyckades hålla!

Dagen började med att vi åt amerikanska pankakor på en diner.




Sedan åkte vi in till Manhattan där vi gick på Museum of Natural History. Där hälsa vi på Rex och alla andra från "Natt på Museet". T-Rex huvudet är så stort! Jag blev nästan lite sugen att krypa in i hans käft.







Det museet var allderles för stort för att vi skulle kunna må bra. Jag får sånna tvångstankar att jag måste se och läsa allt, men det går absolut inte. Så när vi kände att vi inte kunde ta in mer så gick vi till Central Park och åt lunch istället. Eller ja vi åt lunch medans Emanuel matade fåglarna med sin. Riktigt häftigt med en sån stor park med så mycket grönt omringad av skyskrapor, blir en knäpp kontrast. Tror vi såg bron från den där Spider-Man scenen också? Går hela tiden runt och tänker på olika scener från filmer och serier, finns för mycket filmhistoria! Och ekorrar och sköldpaddor...










Efter den lilla pausen drog jag och mamma vidare till MoMA (Museum of Modern Art). Helt otroligt att få se så många orginaltavlor av mina favoritkonstnärer, blev alderles varm i hjärtat. Det enda som störde mig var att det var så packat med folk! Ville bara gå runt där själv, men jag är så nöjd ändå.

























Vi avslutade dagen med att åka upp i The Empire State Building där vi såg solen gå ner och byggnaderna lysa upp. Helt otroligt. Niagara är häftigt på sitt sätt men att stå ca 381m upp i luften på något som människor har byggt och se betong så långt ögat når är fruktansvärt häftigt det med. Så många hus, så många broar, så många fönster och så många människor. Som om det inte kunde bli bättre så lyste spiran regnbågsfärgad för all kärlek. <3













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0