22-25:e juni 2014

Vår sista dag i Motreal spenderades i botaniska trädgården och i olympiska arenan från 1976 mittemot. Blev helt förälskad i den kinesiska delen av trädgården. 6åriga MulanClara jublade. Där skulle jag kunna suttit i timmar och filosoferat.
 



Vi var på insektarium också
 

Där vi såg döskallefjäril från Ryssland 



Tror jag till och med såg mulan...

Vi sprang dessutom till en "biodome" 

Innan vi åkte över gränsen till USA igen så stannade vi i Paul och Nathans farmors gamla hus i närheten av Sherbrooke i North Hatley. En jättefin stor stuga som fick mig, av någon anledning, att tänka på bävrar? Där blev vi uppvaktade av några fruktansvärt vänliga Amerikanare/Kanadensare. Alannah dottern bjöd genast hem mig till hennes lägenhet i Paris där hon studerar. Blir chockad av folks vänlighet här, men är den äkta? I North Harley badade vi i sjön Massawippi.



 







Dagen därpå åkte vi mot Maine men stannade i Vermont för att kolla in Ben and Jerry's fabrik. Vilken humor dom har dessa hippie gubbar. Vi fastnade förstås i souvenir butiken, och jag lämnade också lite blommor vid "The Wichs" grav. Framme i Maine träffade vi Pärs gamla engelska kompis, från när han bodde i Ryssland, som reser jorden runt för andra gången nu med sin fru. Underbart trevliga engelsmän! Härligt att få höra lite brittisk engelska. <3 vi åt förstås den berömda "Maine lobster" som vi själva fick välja ut och senare på kvällen såg jag på när mina bröder badade i iskalla Atlanten.
 











Idag åkte vi ifrån Maine efter världen största chocolate chip cookies glada och (lagom) solbrända (eller nej vi ser alla ut som hummrar nu. Jag hade massor med solkräm, men glömde tydligen rumpan...) efter en dag på vid poolen och på stranden. 

 









Maine måste vara ett gaysamhälle för regnbågsflaggan blåste fint överallt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0