Ibland gör man rätt, ibland gör man fel lev med det.

Idag fick jag lära mig att man alltid ska kolla att datumet på biljetten stämmer. För gissa vad? Mitt interrailkort gällde förra månaden. Som tur är märker inte konduktören, eller så låtsades han inte om det. Men jag har inte riktigt kunnat slappna av förens nu. Jag har dessutom spillt jordgubbar på de enda jeans jag har och har fått sitta på golvet eftersom tåget var så packat, men det gjorde inget för alla blev ändå avundsjuka när de såg vilken supermatsäck jag hade tack vare min fina (och fruktansvärt oroliga) pappa. Plus detta är vad som ingår så jag klagar inte!

NU! Är jag framme på vårat supercoola hostel i Berlin, men eftersom mitt gäng tagit natttåg ligger alla och sover. Tror jag också lyckats fixa min biljett på Centralstationen. Trodde nästan han skrev ett kärleksbrev på min biljett så han stämplade, strök och skrev. Men det känndes bättre i alla fall. Klockan nio drar vi ut och spanar in nattlivet i Berlin/Kreuzberg och imorgon kör vi turistgrejerna! Kan fortfarande inte fatta att jag är i Berlin! Och med just dessa tjejer! AHHHH 

Pappa står och funderar på Malmö station om han ändå inte ska ta och springa på tåget och kidnappa mig hem igen.
Luffar Clara
Några av sömntutorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0