BARCELONA

Måste nog säga att min tid i Barcelona var den bästa tiden på resan. Att bo fem min från stranden och en kvart ifrån centrum är inte illa.

Staden och tunnelbanan är dock känd för sina ficktjuvar vilket jag var mycket medveten om, men vilket inte hjälpte. Redan 5 min efter att ha kommit av tåget höll min mobil på att bli stulen. Som tur var märkte jag det och tjuven "tappade" den. Dramatisk händelse som resulterade i att jag mycket paranoid. Litade inte på någon och kunde vakna upp mitt i natten med ett ryck för att kolla att allt fanns kvar på sin plats.

Inne i staden finns det många fina byggnade och trånga smågator. Så jag och Erika tog två intensiva turistdagar för att utforska medans de andra latade sig på stranden. Insett att jag och Erika är de som vill få ut samma sak av resan. Ena dagen prommenerade vi runt i centrum och andra gjorde vi en Gaudí dag där vi såg både den fantastiska kyrkan La Sagrada Família (Som har tagit 132 år att bygga och är fortfarande inte klar) och hans park med pepparkaksliknande hus, mosaik- djur och bänkar. Förutom det var vi på vår underbara strand, små shoppade, prommenerade runt i vårt kvarter, åt tapas, glass, indisk mat och gick på en underbar nattklubb med världens härligaste DJ. Det var ett "foam party" där det senare skulle sprutas ut skum. Tyvärr missade vi på grund av att Margaux tappade sin plånka. Och gänget kaosade... Men vilka minnen! 


























































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0