Ny termin, nya projekt

Vi drog igång direkt med vårat nästa sömnadsprjekt redan igår. Denna termin ska vi sy kavajer/ kappor. Helst hela tre stycken, och jag har redan alla planerade. Hoppas kanske till och med sy fyra. Det är verkligen praktiskt att sy många av samma plagg, för alla olika moment för plagget fastnar på djupet. Som med skjortan, vilket är det enda plagg jag känner mig helt hundra på.

Känns konstigt att dra igång såhär direkt efter en hel sommar utan att sy. Är verkligen ringrostig. Jag skäms! Men mitt mål för i år är att börja starta lite projekt hemma också och våga göra fel. Någonstans måste man alltid börja. 

Njuter av min städade låda så länge jag kan....



Jag börjar med att sy en riktig herrkavaj till min pappa. valde detta mörkblå lite smårandiga. Tror det kan bli riktigt snyggt med något häftigt foder. Kanske ljusblått? Det är dessutom första randiga plagget jag syr så det blir en spännande utmaning. Ser fram emot resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0