THE CURIOUS INCIDENT of the dog in the night-time

Just nu läser jag nog den mest annorlunda bok jag någonsin läst (so far...) okej den är nog i samma klass som "the graveyard book". Men ändå hur många böcker finns det om någon som har asberger och löser en mordgåta om en hund? Nä inte så många. Man tänker nog på "i rymden finns inga känslor" men den är faktisk inspirerad av denna bok.

Men jag gillar verkligen boken (så långt som jag kommit). Tror verkligen den är värd att läsa.

Killen är så gullig, men också skrämande.

Boken är skriven som om det var Christopher (huvudpersonen) som skrivit den. Han har gjort så att varje kapitel är ett primtal och skriver hela tiden jätte detaljerat om sitt liv från när han hittat hunden och framåt. Allt har mycket med siffror att göra och hur han inte förstår sig på människor. Men det mest intresanta är att man får se hur han tänker om allt. Han är så smart men ändå så liten rädd och osympatisk.

det är faktiskt till och med en av mina gamla engelska lärares kompisar som skrivt den. :P
En av mina favoritbitar:


(innan berättar han en historia om St Christopher)
"Mother used to say that it meant Christopher was a nice name because it was a story abour being kind and helpful, but I do not want my name to mean a story about being kind and helpful. i want my name to mean me."

 

Trackback
RSS 2.0