Paisleybyxor


 
Paisleybyxorna är klara och min dröm har gått i uppfyllelse. Nästan som en byxdress blir de i samband med korsetten jag sydde tidigare på året. 
 
Ännu ett syprojektet som avlutatats, och jag skulle inte kunna bli gladare för att det slutade med en fin knapp som kommer från min älskade farmors knappasamling. Tycker den passar perfekt. Här tydligare bilder på helheten
 
Kul att ha ett bra byxmönster! Får bara inte glömma att linningen ska vara minde än man tror.  Tycker inte om rörelsevidd lika mycket som Lotta.... Lotta som såg till att alla våra grundmallar är fel. <3
 
Det går i alla fall himla fort att sy byxor! Speciellt när man skippar fickor, vilket man i och för sig känna sig väldigt lost utan. Nu är det bara att hitta massor med mysiga tyger så att jag kan massproducera. Har nog verkligen hittat min grej här!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Masproducera ett par till mig i typ lila eller blå så har vi en deal! ;)

2014-05-26 @ 18:02:58
URL: http://zetacheeta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0