leka brodyrmaskin i norrtälje

I söndags åkte jag från Stockholm och kollegan Emma från Uppsala för att hänga i Ingers ateljé i Norrtälje. Hon bor som i en saga på ett litet berg och har sin ateljé i ett föredetta garage precis nedanför. Tanken var att jag skulle få hjälp att börja sy min kappa men fastnade istället vid hennes maskin som kunde brodera! Hon hade laddat ner bilder sedan innan med prinsessan Tuvstarr från John Bauer sagor, som jag älskar. Miljön där vi var passade utmärkt ihop med motiven. 

Jag kommer definitivt åka dit och pyssla med Inger fler gånger. Hon har en jättefin studio, är så generös och en så himla bra lärare.

De tygstyckerna jag broderade på ska bli en collagetröja och en hoodie. Resultat snart. Jag hann iaf prova in kaopan lite pch klippa ut delarna. To be continued... 














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback