Mumintroll, berg o dahlbanor, samt kotor, närver och muskler som är i kläm.

Kände för att säga hej och skriva ner ännu en anteckning om vardagen. Har haft årets glögg. Den trendje och sista? Nej, men undrar var jag kommer vara och hålla på med denna tid nästa år..? Detta år knåpade i alla fall ihop en enligt mig mycket fyndig adventsljusstake av de senaste 'årets' glöggflaskor samt pyntade lite extra fint och lyckades fixa ett ganska lyckat glögg-party med hjälp av fina fina Ottilia. Shout out till henne. Hon som dök upp där när jag behövde det som mest.

Igår blev jag kidnappad från mina planer att sitta och plugga på Sveriges industrialisering från tygtillverkningens perspektiv av min mor och mormor. Istället gick vi och kollade på Tove Jansons verk och liv på Millesgården. Mycket fint och inspirerande.

De senaste veckorna har humör varit en jävla berg och dalbana har känt mig sjukt out of touch och virrig. Lyckades bland annat missa min introföreläsning till min sista kurs för terminen och har glömt penna till de senaste två föreläsningarna. Vem är jag ens? Som körsbäret på grädden så har mitt gymkort tagit slut och jag börjar verkligen verkligen verkligen bli less på min nacke. Sitter inte skönt i någon ställning, ligger inte skönt i någon ställning och det känns som att allt ligger fel och kommer i kläm: närver, muskler, kotor...

Tröstar mig med torra sockriga lussedoughnuts och mumin-te till frukost tills jag får ont i magen. + mina Iris Apfel happy socks och norska tonårsserien skam.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0