V.4 2015 sjuk

Vad har jag gjort denna vecka?

Det började som en vanlig praktikvecka. På tisdagen fyllde min morfar hela 80år och släkten var där. Tråkigt nog var jag fruktansvärt trött, och på kvällen kunde jag inte sova för jag vaknade var tredje timme av att jag behövde gå på toa. På onsdagen blev det läkarbesök där jag fick antibiotika för ännu en UVI. När jag kom hem insåg jag att jag dessutom hade fått en förkyldning vilket sedan visade sig vara influensan. Jag har haft ont i hela kroppen och huvudet har känts som om det ska sprängas av allt snor, halsbränna och svid i ögonen. Sen dess har jag varit instängd i lägenheten. Perfekt till snökaoset och kylan, mysigt är det dock att se ut på det snötäckta landskapet. Det tär dock på mitt psykiska välmående att vara med mig själv och bara mig själv så här länge.

Så tack underbara pojkvän som vänt på mitt humör varje kväll, pratatmed mig i flera timmar och som fått mig att ha något att se fram emot. Tack finaste bästa vän för att du tar med dig fika och sitter och pratar med mig i flera timmar. Vad skulle jag göra utan er?

Nu efter fyra dagars karantän så märker jag äntligen skillnad på hur jag mår fysiskt. Jag hoppas hoppas hoppas på att jag känner mig ok imorgon så att jag kan palla mig iväg till Ida Sjöstedts visning på Berns. 

Ett par meningslösa bilder:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0