Praktik

Lite så känner jag mig efter två dagars praktik hos Ida Sjöstedt. Helt omtummlad. Saknar att inte göra nått, men fasiken vad mycket jag lärt mig på dessa två dagar. Mest kanske att inte någonsin glömma glasögonen. Fy för huvudverk och nackont. Fet stolt ändå för att jag sytt två klänningstoiler idag till AW15. Alltså två fodrade glittertrikåfodralde som på riktigt har lika stor omkrets runt midjan som mitt ena lår, ena långärmad andra ärmlös. Vändsy, vändsy, vändsy, glitter i näsan, glitter i munnen. Det är livet det. Funtar på att lite diskret gå och på en dumpster dive ikväll och rota upp alla fantastiska stuvar. Gör ont i hjärtat att slänga sånna dyrbara bitar. De skulle trivas mycket bättre varsomhelst, men i soppen!? Jag vill sy tusen glittertroppar o gud vet vad.

Nästa söndag är jag påklädare för deras plåtning av AW15 kollektionens lookbook. Score
 




Rosetten ska liksom (Idas favoritord) hänga på axeln så att den syns och hela nyckelbenen visas. Denna är alltså långärmad. Oh so fancy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0