"We come in peace" Beckmans examens modevisning

Idag var jag och Sabina på Berns för att kolla in Beckmans Collage of Design exsamens modevisning. Vi ville se vad de håller på med och se om det kanske är något för oss i framtiden.

Vad fick vi då? Ja vandrande konst. Det är tydlig skillnad mellan "couture" design (om man lite slarvigt kan kalla det så) och konfektions design. Jag är så van vid att plaggen ska vara användbara så jag hade svårt att förstå mycket av det som visades. Jag hade gärna velat ha en liten förklaring, men med konst brukar man sällan få det. Det kan väll vara kul att få spekulera helt fritt själv också och se designersarna som konstnärer. Det var i alla fall mycket inspirerande och jag tror jag har en bättre bild av vad man får göra. Tycker också att den nordiska designen genomstrålar ganska tydligt i färgskala och snitt även om allt är väldigt personligt och annorlunda på sitt sätt.

Här får ni några av mina favoriter och så får ni väll komma fram till en egen slutsats till varför det ser ut som det gör! Enjoy:





Therése Lööf "Princessan och jag och alla andra"







Leonard Kocic "Reminiscencija"


Olivia Edvinsson "Abstructed"
Ulrika Runius "SS13AW13/14SS14 Collecting"
Moa Sjöstedt "I mitt slut finns vår början. Nu är det morgon."






Martina Öhman "Cumulus"



Nhina Svensson "Blood and water"





Jonna Ru "Resurrecting Fugaciousness"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0