27:e Maj 2014

Vi är så nära nu,
Det är så långt kvar.

Vi är så nära nu,
Det är så långt kvar.

Kom, 
Så nära nu.

Kom.
Så nära nu.

Kom.

Dom svart molnen följde efter oss.
Dom svarta molnen tunga över oss.


Efter Almas dansuppvisning fick jag en väldigt stark känsla till denna låt av Jonathan Johansson. Han måste nog ha den finaste skånska rösten jag har hört. Nära som sommaren, solen, resandet och återträffandet av gamla vänner. Långt som till typ allt annat.

Almas dans var också mycket fin, men alla tillsammans i kombination var mycket kul att se! Modern, hiphop och jazz var bla vad man fick se. Dansarna var mellan 17-25 år. Himmla begåvade är de där på Balettakademien, med fina koreografier, fin musik och känsloutstrålning. Tydligen missade jag Almas "riktiga" dansuppvisning i helgen där hon hade fler nummer men för mig spelar det inte så stor roll om jag känner någon eller inte som är med. Jag vet ju redan hur duktig Alma är! 

Såg försten att jag plötsligt fått dubbelt så många läsare idag! Och att det sakta men säkert har stigit. Vad sjutton? Haha det är väll kul men jag förstår inte hur ni hittat hit!

En helt orelaterad men fin tavla från Liljevalchs vårsalong i år, kände lite bildbrist



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0